torsdag den 27. januar 2011

Spanish for foreigners

Jeg har besluttet at læse spansk. Et tre måneders kursus, som svarer til et semester. Problemet er bare, at det kommer til at gå udover mit formiddagsarbejde i SOS børnebyen, fordi timerne ligger om morgenen (8.45-12). Jeg har valgt at læse spansk, fordi jeg gerne vil udnytte, at jeg nu er i Peru, hvor min familie kan hjælpe mig, og hvor alt jo foregår på spansk. Kurset handler både om det peruanske spansk og den peruanske kultur.
      Det kommer til at foregå på ICNPA i Miraflores. Det er jo et amerikansk institut, og derfor medfører deres samarbejde med USA, at der er masser af amerikanere, der læser spansk der. Det er jo bare en bonus! Så kan det være jeg møder nogle at rejse rundt med. 
      Det sværeste bliver, at jeg i dag skal snakke med Alicia om at rykke mine formiddagstimer til eftermiddag. Jeg kan ikke komme udenom, at jeg har lidt dårlig samvittighed. Jeg sagde jo, at jeg ville være der for at hjælpe, men hvor stor en hjælp er jeg, hvis jeg laver vores aftaler om? Jeg er spændt på, hvordan hun reagerer. Men tingene er alligevel ikke så organiserede der; fx er hun endnu ikke vendt tilbage angående mit projekt omkring engelsk lektiehjælp. Så mon ikke, det går?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar