torsdag den 3. februar 2011

Op og gå i skole

I seng kl. et og op klokken seks om morgenen. Min første dag i skole. Men mit hold er ikke blevet oprettet, så jeg er kommet på et andet lignende hold, samme niveau. Så jeg havde ikke timer i dag, papá og jeg tog derhen for at indskrive mig. Wuhu, så jeg er glad. Jeg håber, der er massere af amerikanere og andre engelsktalende, så jeg også kan øve mit engelske. 

Mine timer er fra 8.45-10.30. Mandag til fredag. Spansk for udlændinge.

To skoletimer a 45 min, og et "break" på 15 min. Peruanere har adopteret ordet break, som pause. Det lyder forfærdeligt, når de siger. Nu forstår jeg, hvor mærkeligt det må være for engelsktalende at høre os sige "nice, cool" og lignende udtryk. Dog vil jeg til vores forsvar sige, at vi har bedre accent end her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar