torsdag den 10. marts 2011

Kørekort

Er startet på andet endnu en måneds spansk. Endnu en gang er vi en flok piger i forskellige aldre og nationaliteter. Der er tre nye, en amerikaner-peruaner, en koreaner og en japaner-peruaner. Alle tre er unge piger, så det er rigtig hyggeligt. Især mig og amerikaneren Alyssa, svinger godt. Hun er 20 og taler ligeså godt/dårligt som mig, så hende kan jeg forhåbentlig hænge ud med! Hver måned får mig åbenbart ny lærer, og denne gang har vi fået én, som er lidt skrap, giver lektier hver dag, og skriver ned, hvis man kommer for sent. Sådan var Connie, den forrige lærer, slet ikke. Hun var meget large med tingene, gave lektier to gange om ugen og tog det generelt stille og roligt, til gengæld havde hun høje krav, når vi endelig skulle præstere. 
      Men det er ikke godt, at hun giver en halvt fravær, når man kommer forsent, fordi min bus har en tendens til at svinge 20 min. i hvornår den ankommer til ICNPA. Så med andre ord, jeg kommer op til ti min. ca. hver anden dag. Her er der jo ikke noget der hedder busplan, her handler det bare om at få så mange passagerer med som muligt, for at få fyldt lommerne op til kanten. Nogle gange holder chaufføren bare stille i 5 min. for at få fyldt bussen. Så begynder folk så småt at råbe: "Avanze" (Kør nu!), hvilket for det meste får chaufføren til at oppe sig lidt. Men i sidste ende så er de ligeglade. Meget frustrerende, når man er forsinket!
     Jeg regner med at fra i næste uge begynder jeg på at tage kørekort her. Jeg er ikke helt klar over, om jeg kan bruge det i DK, hvor meget jeg kan bruge det, men alt i alt bliver det en oplevelse at få det her, og prisen er sølle 700 kr, hvis alt går, som det skal. Utroligt, ikke? 2000 hvis jeg vil have det under bordet. Min familie har jo ikke deres eget busfirma for ingenting. I alt fald bliver det fedt, hvis jeg om en måned har mit kørekort!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar