mandag den 7. september 2015

Kaffe afvænning

Igen en lille sidebemærning. Som i måske har set på facebook (Søren, få dig nu en facebook-profil, omend en anonym én eller sådan noget! - nårh ja, og så tillykke med i går igen), har jeg været flere gange på StarBucks her i Chile, end jeg har hele mit liv. Det skyldes simpelthen, at deres kaffe her er intet mindre end forfærdelig: det er højst sandsynligt lavet fra en "espresso"-maskine, som bruger mælkepulver og endda nogen gange sukker/sødemiddel, som standardindstilling, og eller kan du få en lækker pulverkaffe, som er så bitter og kønsløs, at du næsten kommer til at savne sukkeret, som espressomaskinen putter i din kaffe. Så det jeg savner allemest er nok at kunne dufte til en omgang friskkværnet kaffebønner og en bodumkande kaffe lavet på disse. Men der er jo ikke noget, der ikke er godt for noget andet. Nu får jeg drukket en masse hjemmelavet ingefærthe med honning og citron.

Mht. sødemiddel, er det noget de fleste bruger i stedet for sukker. På restauranter/cafeer, bliver du altid tilbudt sødemiddel til din the/kaffe. Jeg ved intet om sødemiddel, men jeg mistænker dem for igen, at have et forskruet og forkert syn på, hvad der er sundt for kroppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar