tirsdag den 25. januar 2011

Svømmetræner / Profesora de Natación

I morges i forbindelse med papás og min løbetur, tog vi forbi svømmehallen, hvor papá for et par uger siden spurgte, om de manglede svømmetrænere. Chefen sagde, at hun lige ville afprøve mig, så mellem 8-10 underviste jeg tog forskellige børn. Det var deres første gang. En ung pige og en dreng på omkring 13-14 år. Det var meget mærkeligt at blive kastet ud i det, både fordi det er lang tid siden, jeg har undervist, og fordi jeg jo er vant til at undervise på dansk. Desuden var jeg jo inden for elitesvømningsbranchen, hvor børnene allerede kunne svømme, og hvor det handlede om at gøre dem bedre og hurtigere. 
      Men de endte med at være interesserede i mig. Den anden træner sagde, jeg klarede det godt. Dog skulle jeg lære at råbe højere, og jeg havde lært den unge dreng lidt for avancerede øvelser. Men i løbet af dagen er jeg nået frem til, at jeg ikke er interesseret i jobbet. De kræver, at jeg skal være der fra 8-13 fra mandag til lørdag. Måske kunne jeg få det reduceret til mandag, onsdag og fredag, men det ville gå udover SOS børnebyen, og det er jeg ikke interesseret i. Jeg er nemlig ved at falde rigtig godt til der, og de har spurgt, om jeg har lyst til at komme nogle gange om eftermiddagen for at deltage i den Olympiade, som de afholder for børnene. Så det er helt sikkert et sted, hvor jeg kan få lov til at bruge masser af energi.
      

Ingen kommentarer:

Send en kommentar